School voor interconfessioneel mavo-onderwijs

Rapporten en bevordering

Rapporten en cijfers

Er wordt vier keer per jaar bekeken hoe de leerling ervoor staat. Ouders krijgen hiervan een melding per e-mail. Zij kunnen dan in Magister bekijken wat de stand van zaken op dat moment is. Alle vakken tellen mee. Er wordt in alle leerjaren gewerkt met een jaargemiddelde.

Wanneer een leerling geoorloofd afwezig is tijdens een toets (ziekte e.d.), mag de toets worden ingehaald. Het inhalen van een gemiste toets vindt plaats op de eerste vrijdag nadat de leerling weer op school aanwezig is. Het inhalen vindt plaats in het Time-Out-lokaal.De toets moet binnen drie weken gemaakt zijn, de docent noteert INH (inhalen) in Magister tot de leerling de toets heeft ingehaald. Als een leerling een afspraak maakt om in te halen en de leerling is toch afwezig, dan wordt dit als ongeoorloofd verzuim gerekend en dient de leerling het uur dubbel in te halen.


Rapportvergadering

Aan de rapportvergadering nemen deel:

  • de mentor (voorzitter)
  • de docenten die lesgeven aan de te bespreken klas (klassenteam)
  • de teamleider.


Bij het overgangsrapport nemen de deelnemers aan de vergadering de beslissing over bevordering, afwijzing of bespreking op basis van de bevorderingsnormen en cijferberekening van SG Antoni Gaudí. Bij bespreekgevallen wordt een leerling bevorderd op basis van consensus. Als de meningen verdeeld blijven beslist de directeur na overleg met de teamleider. Een overstap naar havo is in principe alleen mogelijk na het eerste en vierde leerjaar.